Acasa     Contul Meu     Contact    
Produse BioCasaImbracaminteHranaIngrijireDiverseArhivaContact.
“Alimentatia este cel dintai medicament“¯.O hrana corecta si echilibrata este cheia pastrarii sanatatii si a combaterii bolilor.
S-a dovedit ca bolile cardiovasculare si cancerele sunt legate de felul in care ne hranim. De asemenea, diabetul, osteoporoza, obezitatea.
Baza unei alimentatii corecte este echilibrul, varietatea si moderatia.
Ce este o hrana echilibrata? Care sunt obiceiurile alimentare corecte?
Bune intrebari, hai sa gasim raspunsurile!




Mazarea berbecilor




Este un alt nume sub care este cunoscut nautul. De asemenea, i se mai spune fasolea Garbanzo. Este o legume plina de calitati si chiar daca nu e foarte populara pe la noi, va recomand sa o includeti in dieta dumneavoastra.
Este originara din Asia Mica; de la ea se consuma pastaile tinere si boabele, care au niste mici excrescente ca niste coarne de berbec, de aici si numele!
Este un aliment traditional in Orientul Apropiat si Balcani. Prin calitatile sale este foarte nutritiv si un bun inlocuitor al carnii.
Contine 24% proteine, saruri minerale( fosfor, potasiu, magneziu, calciu, fier, molibden, mangan, cupru ), complexul B( foarte important acidul folic ), hidrati de carbon, triptofan( aminoacid important in producerea serotoninei ). Boabele de naut se pastreaza uscate si se pot consuma in orice perioada a anului. Il gasiti in hipermarket si in magazinele de produse bio. Boabele se tin la inmuiat si apoi se gatesc, dar se pot consuma si neprelucrate termic, daca le tineti in apa 24 de ore. Este un aliment potrivit in stari de astenie sau convalescenta, este un stimulent digestiv si nervos in acelasi timp. O ceasca de boabe asigura jumatate din necesarul zilnic de fibre, lucru ce il face foarte util celor care sufera de diabet sau hipercolesterolemie( scade colesterolul si impiedica acumularea de zahar in sange ). Cei bolnavi de guta sau de rinichi, trebuie sa manifeste rezerve fata de acest aliment.   


Prin continutul sau bogat in elemente nutritive, poate fi preparat atat ca aperitiv, fel principal de mancare si chiar desert.
Va recomand pastele de naut cu usturoi sau susan, salatele, combinatiile cu orez sau chiar nautul prajit( condimentat sau dulce ). Daca nu aveti o experienta culinara  in prepararea acestei legume, vizitati www.gastonomicus.ro.
A, sa nu uit! Minerale, vitamine, fibre… Ce va spune asta? Controlul greutatii corporale.

                                                             


Adaugati Comentariu:









Ultimele articole


Ultimele stiri


Ultimele comentarii



Ā©2009 . All rights reserved. WebDesign si Gazduire Web de: www.siteuriweb.eu