Acasa     Contul Meu     Contact    
Produse BioCasaImbracaminteHranaIngrijireDiverseArhivaContact.
“Alimentatia este cel dintai medicament“¯.O hrana corecta si echilibrata este cheia pastrarii sanatatii si a combaterii bolilor.
S-a dovedit ca bolile cardiovasculare si cancerele sunt legate de felul in care ne hranim. De asemenea, diabetul, osteoporoza, obezitatea.
Baza unei alimentatii corecte este echilibrul, varietatea si moderatia.
Ce este o hrana echilibrata? Care sunt obiceiurile alimentare corecte?
Bune intrebari, hai sa gasim raspunsurile!




Ce servim la micul dejun?



Nu sunt in masura sa va dau  reteta absoluta de meniu pentru micul dejun si nici nu cred ca poate cineva. O alternativa sanatoasa si usor de realizat este salata de fructe. Prin aceasta inteleg un amestec de fructe proaspete, taiate in bucati (eventual si cateva fructe uscate) si scortisoara. Nu tu zahar, nu tu frisca, nu dulceata…
De acum stie toata lumea ca fructele mancate pe stomacul gol se digera repede, usor si sunt asimilate cel mai bine. Scortisoara aduce un plus de rafinament unei mese atat de simple si nu uitati ca ea satisface pofta de dulce si contribuie la buna dispozitie.
Pe cat posibil, folositi fructe de sezon, proaspete, despre care stiti ca le tolerati usor. Pentru a creste consistenta preparatului, adaugati si cateva fructe uscate (stafide, curmale, smochine, dar numai cateva). Sa aveti prezente si fructe autohtone. Iata o formula posibila: un mar, cateva felii de portocala, cateva de mango, o banana bine coapta pentru cei care au hiperaciditate gastrica si un sfert sau mai putin de fruct de pomelo (cateva stafide) si din belsug, scortisoara. Am vrut sa ajung la pomelo. Nu il ocoliti doar pentru ca este un fruct exotic sau pentru ca este mai scump (daca faceti combinatii de fructe, se compenseaza). Si ca sa nu il ocoliti pentru ca nu stiti suficient despre el, hai sa punctam cateva aspecte.


Faptul ca a aparut pe pietele noastre de putin timp, v-ar sugera ca este un soi nou de fruct. Pentru cine nu stie, fructul este originar din Asia de Sud-Est, este cea mai mare citrica (Citrus maxima sau Citrus grandis) si prin hibridizare naturala si selectie, au aparut mai multe soiuri de grapefruit, in functie de soiul de portocal participant. Deci pomelo este la baza fructului de grape si nu invers. Arata ca o para mare, uneori de 20cm lungime, cu coaja groasa de 1,5cm galben-verzuie si are gust usor amar. Se cultiva in Asia, California, Israel. Se consuma fructul in stare proaspata sau sucul imediat ce a fost stors. In China, din coaja se prepara marmelada si se mai foloseste la prajituri (nu e valabil daca este tratata pentru conservare), iar in Vietnam din flori se obtine parfum.
Fructul este foarte bogat in vitamine, minerale, fibre si are putine calorii. Este un aliment valoros  si potrivit in regimurile de slabire.
Are un continut important de vitamina C, iar coaja sa groasa o pastreaza in forma stabila cateva saptamani de la recoltare. Vitamina C este utila in stari de stres si in boli inflamatorii, dar influenteaza si metabolismul fierului in sens pozitiv. Impreuna cu potasiul si carotenoizii continuti, este excelent pentru rehidratare si remineralizare.
Pomelo contine multe vitamine din complexul B: B1, B2, B3, B5, B7 (biotina), B9(acid folic), fier, magneziu, calciu, luteina.
Prin continutul sau, pomelo ajuta la prevenirea si tratarea racelilor, stimuleaza sistemul imunitar si digestiv, este adjuvant in tratarea bolilor de circulatie, ajuta la scaderea colesterolului si trigliceridelor, este diuretic si antiseptic. Contine antioxidanti foarte importanti.
Deoarece poate interfera cu principiile active din medicamente, consultati-va medicul curant, daca e cazul.
Salata de fructe poate fi servita si seara, ca fel unic sau cu o jumatate de ora inainte de masa de pranz, in zile de sarbatoare cu mese copioase, dar nu uitati scortisoara, are rolul ei!



Comentariu trimis de :
madeleine
Buna. Tocmai te-am descoperit. Foarte interesant articol.


Adaugati Comentariu:









Ultimele articole


Ultimele stiri


Ultimele comentarii



Ā©2009 . All rights reserved. WebDesign si Gazduire Web de: www.siteuriweb.eu