Acasa     Contul Meu     Contact    
Produse BioCasaImbracaminteHranaIngrijireDiverseArhivaContact.
“Alimentatia este cel dintai medicament“¯.O hrana corecta si echilibrata este cheia pastrarii sanatatii si a combaterii bolilor.
S-a dovedit ca bolile cardiovasculare si cancerele sunt legate de felul in care ne hranim. De asemenea, diabetul, osteoporoza, obezitatea.
Baza unei alimentatii corecte este echilibrul, varietatea si moderatia.
Ce este o hrana echilibrata? Care sunt obiceiurile alimentare corecte?
Bune intrebari, hai sa gasim raspunsurile!




Ce servim la cina?

                                       
                                  
 



                                                                                                        

Eu sunt o adepta a dietei Montignac. Am descoperit-o dupa cautari indelungi, prin 2000. Atunci, un coleg de serviciu( un barbat, atentie!) a slabit spectaculos si a capatat o forma fizica foarte buna.

Cand rezultatele au fost evidente, jumatate din personalul feminin a trecut la dieta Montignac. Nefiind foarte restrictiva, nu mi-a fost greu sa ma adaptez, dar nu vreau sa dezvolt acum un comentariu pe aceasta tema.
Ceea ce as vrea sa va sugerez, este o combinatie pentru cina, recomandata de Montignac.
Recomandarea v-o fac in cunostinta de cauza si pentru ca ma gandesc la faptul ca nu prea alegem in mod normal aceste alimente. Le-am ocolit mult timp, dar acum am  toata increderea.
Este un fel de mancare usor, consistent, continand multe principii active, sanatos si ieftin: salata verde cu boabe de fasole fierte sau linte fiarta sau spaghete integrale fierte al dente.

Salata verde, probabil o mancati destul de des si va este familiara. Stiti ca e buna pentru stomac si metabolism, in general( detoxifica). Contine saruri de zinc, importante in combaterea stresului si vitamine( A,B,C,D,E). Servita cu sare, piper, ulei de masline( sau alte uleiuri comestibile), lamaie si boabe de fasole, linte sau paste poate fi un fel de mancare foarte potrivit pentru seara.

Fasolea poate fi cu bob alb, rosu, rozalie, verde, teci, samd.
Fasolea uscata are un indice glicemic mic( 25-35 conform Montignac) si contine carbohidrati complexi care optimizeaza nivelul de zahar in sange. Contine, de asemenea vitamina B, saruri de potasiu, selenium, magneziu, calciu, fibre solubile si insolubile. Are foarte putine grasimi, aproape deloc colesterol. Este numita “mancatorul de zahar“¯, pentru ca prin continutul de fibre vegetale, impiedica absorbtia zaharurilor si reduce secretia de insulina.
Micsoreaza riscul fata de cancerul de colon. Reduce colesterolul din sange. Reduce riscul de diabet. Intareste sistemul imunitar.
Fasolea este o sursa de proteine fara grasimi. Proteinele sunt convertite in organism in aminoacizi, care repara tesuturile musculare si osoase. Proteinele ajuta, de asemenea, in lupta impotriva infectiilor, vindecarea ranilor si regularizarea nivelului enzimelor si hormonilor. Prin faptul ca are in continut cel mai bun tip de carbohidrati,   pastreaza senzatia de satietate.
Fasolea verde este foarte bogata in vitamina K, importanta in mentinerea rezistentei oaselor( activeaza osteocalcinul-principala proteina care sudeaza moleculele de calciu in interiorul oaselor). Contine vitaminele A si C cu rol puternic antioxidant, care contribuie la reducerea nivelului de radicali liberi din organism si previn oxidarea colesterolului( colesterolul oxidat se depune pe peretii vaselor de sange, blocand arterele si provocand uneori infarct de miocard).  Se poate spune ca previne ateroscleroza si bolile de inima. Beta carotenul impreuna cu vitamina C au o actiune antiinflamatoare puternica si intaresc sistemul imunitar( previne cancerul de colon). Contine de 2 ori mai mult fier decat spanacul. Fierul este component al hemoglobinei care transporta oxigenul de la plamani la celule. In felul aceste se asigura un nivel bun de energie, printr-o oxigenare  suficienta. Mai contine tiamina(B1), care joaca un rol foarte important in stimularea functiilor cognitive( memorie).
Vasolea verde se consuma fiarta, cruda este toxica!



Lintea este “verisoara“¯ cu fasolea, disponibila tot timpul anului. Exista mai multe tipuri : bob mare verde deschis, bob mic maro inchis bob mic portocaliu.
Este bogata in proteine si minerale, saraca in grasimi, fiind un bun substitut pentru carne. Contine metionina in concentratie mica, pentru suplinirea careia se recomanda  consumarea impreuna cu nuci sau seminte.
Contine carbohidrati cu indice glicemic mic, calciu, fosfor, fier, acid folic, B, C, fibre solubile si insolubile. Este un aliment important pentru cei care desfasoara activitati cu un consum crescut de energie sau cei aflati in convalescenta. Este utila in anemia feripriva. Fibrele solubile scad nivelul de glucoza si colesterol din sange, iar cele insolubile previn constipatia.
Pentru a inlatura flatulenta se recomanda sa se tina in apa 8 ore si sa se schimbe apa la fiert. Trebuie consumata cu moderatie pentru a nu suprasolicita aparatul digestiv. Daca se va asocia cu alimente bogate in vitamina C, asimilarea fierului se va face mai bine.

Va spuneam ca o alternativa la fasole sau linte sunt spaghetele, spaghetele integrale fierte al dente si servite reci. In aceasta varianta ele aduc beneficiile cerealelor, in conditiile unui indice glicemic mic( 40).

Nu intru in detaliile prezentate de Michel Montagnic, pentru ca daca nu-i cunoasteti teoria, va sfatuiesc sa cititi TOATA cartea.

Va doresc success!

Comentariu trimis de :
Manuela
Felicitari pentru site! Imi plac articolele, si am descoperit si cateva idei noi. Legat de linte, exista sase sortimente pe piat?: galbena, portocalie, maro, neagr? (i se mai spune caviar), oliv, si una pestri??, inchisa la culoare. Au timpi diferiti de fierbere, intre 10 si 45 de minute. Si o corectie: metionina este aminoacid nu proteina :) Multa sanatate si succes cu site-ul, in continuare, am sa-l recomand si prietenilor! Manuela (biolog)

Comentariu trimis de :
RASPUNS
Multumesc foarte mult, am facut corectia si va astept in continuare cu mult drag!

Comentariu trimis de :
Ligia
Multumim pentru articol, este foarte interesant si bun de retinut. Va invit daca aveti timp sa vizitati si site-ul meu, http://ligiapop.com/ care prezinta retete fara foc. Va astept cu drag! Ligia

Comentariu trimis de :
RASPUNS
Iti multumesc Ligia, pentru apreciere si pentru invitatie! Am facut-o deja si sunt convinsa ca impreuna suntem mai utile decat fiecare in parte. Sarbatori Fericite!


Adaugati Comentariu:









Ultimele articole


Ultimele stiri


Ultimele comentarii



Ā©2009 . All rights reserved. WebDesign si Gazduire Web de: www.siteuriweb.eu