Acasa     Contul Meu     Contact    
Produse BioCasaImbracaminteHranaIngrijireDiverseArhivaContact.
“Alimentatia este cel dintai medicament“¯.O hrana corecta si echilibrata este cheia pastrarii sanatatii si a combaterii bolilor.
S-a dovedit ca bolile cardiovasculare si cancerele sunt legate de felul in care ne hranim. De asemenea, diabetul, osteoporoza, obezitatea.
Baza unei alimentatii corecte este echilibrul, varietatea si moderatia.
Ce este o hrana echilibrata? Care sunt obiceiurile alimentare corecte?
Bune intrebari, hai sa gasim raspunsurile!




Cartoful intre da si nu!


Inca ezit sa il includ in meniurile mele. Multa vreme am considerat ca este indigest si nesanatos. Constat ca si parerile nutritionistilor sunt, de multe ori, divergente. Totusi, este una dintre legumele de baza in cultura noastra agricola si din punct de vedere gastronomic, avem chiar traditie.
Prin urmare, sa mancam cartofi?
Sa-i amintim putin istoria: dovezile arheologice atesta faptul ca era cunoscut si pretuit inca din secolul V i.C. de catre incasi (Peru, Chile de azi). Cultura si civilizatia incasa, sa fi facut oare o eroare atat de grosolana cu privire la calitatile lui? Eu, parca n-as crede!
In sec XVI, conchistadorii spanioli, il aduc in Europa, sub numele de “nuca de pamant peruana“¯. De atunci, el si-a consolidat locul in toate bucatariile europene si si-a dovedit si calitatile terapeutice.
Prin continutul ridicat de potasiu, este un bun detoxifiant, contribuind la eliminarea acidului uric, cel care in timp genereaza reumatism si artrita. Cartoful fiert in abur sau inabusit, pastreaza mare parte din potasiul continut.
Cartoful este, de asemenea un hipnotic slab si un calmant usor, fiind de ajutor persoanelor nervoase, suferinde de insomnii sau tuse nervoasa.


Prin continutul sau de provitamina A, vitamina C, K, complex B, este un revitalizant al tesuturilor si un bun cicatrizant. Cartoful contine si saruri minerale usor asimilabile, de fier, calciu, magneziu, fosfor, sodiu, cupru, zinc, precum si carotenoide si polifenoli.
Proteina este concentrata sub coaja, motiv pentru care se recomanda decojirea dupa preparare.
Carbohidratii sunt reprezentati cu precadere de amidon; cartoful contine doua tipuri de astfel de substante, una neputand fi descompusa de catre enzimele digestive. Aceasta forma de amidon trece prin intestinul subtire si functioneaza ca si fibrele alimentare. Specialistii vorbesc despre prezenta unei proteine, numita tuberina, foarte importanta in cresterea celulelor.
Cartoful preparat fara grasime, nu ingrasa si ajuta functia digestiva, contribuind la vindecarea ulcerului gastric.
Nu se consuma partile verzi ale tuberculului de cartof, pentru ca sunt toxice, contin solanina, substanta cu care planta lupta in combaterea daunatorilor.
Cartofii fierti nu trebuie pastrati mai mult de 24 de ore.
Sucul de cartofi cruzi, combate aciditatea si ulcerul gastric, este antispastic, diuretic si emolient. Este indicat si in artrita, hepatita, litiaza biliara, constipatie, hemoroizi, scorbut.
Sucul preparat se dilueaza in apa, o parte la patru si se bea imediat; nu se pastreaza.
Daca ati facut noduli ca urmare a injectiilor, puneti comprese cu cartof crud, se vor retrage. Pentru dureri in gat, radeti cartofi, amestecati-i cu alcool cald si puneti cataplasme. Consumul sistematic de cartofi copti, va fereste de bolile de inima. Ulcerul gastric se amelioreaza band zilnic, inainte de masa cu o jumatate de ora, 100ml de suc (diluat). Pentru durerile reumatice, fierbeti cartofi, pasati-i si puneti cataplasme pe locul dureros.
In infrumusetare se prepara masti cosmetice cu cartofi cruzi. Spre exemplu, pentru tenul gras, se rade cartoful crud, se adauga zeama de lamaie, se aplica pe tenul curat si se lasa 10 minute. Se clateste cu ceai de galbenele sau apa minerala. Pentru tenul matur sau uscat, se folosesc cartofi fierti, pasati, amestecati cu galbenus de ou si lapte. Se tine pe fata 10 minute, se clateste cu ceai sau apa minerala.

In gospodarie putem prepara cleiul de cartof din 4-5 cartofi fierti intr-un litru de apa, 30 de minute, adaugand piatra de alaun. Calcarul de pe vase  se indeparteaza fierband in ele coji de cartof. Geamurile si oglinzile se curata foarte bine, frecandu-le cu felii de cartof crud. De asemenea urmele de degeta de pe usi. Zeama in care au fiert cartofii, curata foarte bine argintaria.
Iata deci, cum trebuie sa recunoastem ca este bun si util, dar in alimentatie se recomanda prepararea lui fara grasimi, la temperaturi inalte, pentru ca  prin prelucrarea termica a grasimilor apar niste compusi periculosi pentru sanatate, acrilamidele, recunoscute ca potantial cancerigen.
Ideal ar fi sa consumam cartofii copti sau fierti in abur, cu salate, dar fara carne , produse din carne sau lactate. Daca ii doriti fierti, puneti-i la fiert in apa clocotita.

                                                            

Comentariu trimis de :
Adriana
Buna ziua, Pentru ca nu-mi e clar,va intreb;persoanele care sufera de artrita pot consuma cartofi? ori beneficial e numai sucul de cartofi?. Va multumesc, Adriana Adriana@organicfacial.com

Comentariu trimis de :
BIOLOGICUS
Atat cartoful preparat, cat si sucul de cartofi cruzi sunt benefice, dar cu recomandarile din articol. Persoanelor care sufera de artrita nu le sunt interzisi cartofii!


Adaugati Comentariu:









Ultimele articole


Ultimele stiri


Ultimele comentarii



Ā©2009 . All rights reserved. WebDesign si Gazduire Web de: www.siteuriweb.eu