Acasa     Contul Meu     Contact    
Produse BioCasaImbracaminteHranaIngrijireDiverseArhivaContact.
“Alimentatia este cel dintai medicament“¯.O hrana corecta si echilibrata este cheia pastrarii sanatatii si a combaterii bolilor.
S-a dovedit ca bolile cardiovasculare si cancerele sunt legate de felul in care ne hranim. De asemenea, diabetul, osteoporoza, obezitatea.
Baza unei alimentatii corecte este echilibrul, varietatea si moderatia.
Ce este o hrana echilibrata? Care sunt obiceiurile alimentare corecte?
Bune intrebari, hai sa gasim raspunsurile!




Alimentatia corecta




Un subiect de mare interes si dezbatut pe masura este programul alimentar individual. Exista teorii si diete foarte diverse, care ne pun in dificultate  atunci cand alegem. Cred ca este foarte important sa avem, inainte de toate, o dieta de baza echilibrata. In functie de obiectivul pe care ni-l propunem, putem modifica acest program pentru perioade de timp limitate.
Cei mai multi specialisti recomanda sa includem toate grupele de alimente, produse proaspete si naturale, disciplina alimentara si…apa.
Nu este usor sa iti faci un program corect, potrivit si realizabil. Uneori nici spijinul dieteticianului nu poate fi exclus. Mi-am permis sa preiau sfaturile doctorului Ovidiu Chis, care mi s-au parut bine argumentate.
“¢    Toate procesele biochimice din organismul nostru, depind de apa, prin urmare nu uitati sa consumati minim 2l de lichide pe zi (inclusiv ceaiuri, limonada, suc natural de fructe sau legume), dar fara bauturi reci sau racoritoare sintetice, care va intarzie digestia, sunt foarte acide si prin asta nocive pentru ficat si pancreas.
“¢    Consumati grasimi sanatoase, adica uleiuri vegetale presate la rece pentru ca hranesc sistemul nervos, contribuie la formarea muschilor si au rol antioxidant; eliminati complet uleiul rafinat si margarina. Untul si smantana sunt alimente sanatoase (protejeaza sistemul nervos si cardio-vascular) si pot fi consumate de catre oamenii sanatosi, iar laptele consumat cald si cu mirodenii ca ghimbir, cardamom, turmenic, cuisoare, scortisoara este un intaritor al organismului si un agent de curatare. Uleiurile rafinate contin toxine si grasimi modificate pe care organismul nu le poate folosi corect, determinand modificari ale membranei celulare. Evitati alimentele care contin grasimi ascunse si de proasta calitate cum sunt mezelurile, branza topita, chipsurile, etc.


“¢    Reduceti cantitatea de carne, eliminand pe cat posibil mezelurile, carnea provenita de la animale crescute fortat si nu combinati cu garnituri de cartofi sau paste fainoase. Felurile de mancare cu carne se  potrivesc foarte bine cu legume si orez. Puteti inlocui carnea cu ciuperci si soia. In general carnea provoaca aciditate, iar cea provenita de la animale crescute fortat cu mixturi furajere si hormoni de crestere este nesanatoasa.
“¢    Consumati alimente naturale. Incepeti prin a elimina dulciurile concentrate pe care le puteti inlocui cu fructe, miere, zahar brun, ciocolata amaruie sau fructe uscate; renuntati la stiksuri, chipsuri, napolitane, biscuiti, bomboane, inghetata. Folositi in prepararea alimentelor mirodenii naturale, in niciun caz indulcitori si mixuri cu glutamat de sodiu. Scoateti de pe lista de cumparaturi ketchupul si alte sosuri si reduceti cantitatea de sare de bucatarie consumata. Este dovedit ca alimentele chimizate sunt una dintre cauzele imbolnavirilor moderne, 4-5kg de aditivi alimentari pot fi ingerati anual de un om. E bine sa stiti ca inghetata blocheaza digestia si sporeste cantitatea de mucus produsa de sistemul respirator; ea intoxica si ficatul.
“¢    Pentru un regim alimentar echilibrat, consumati o zi pe saptamana doar fructe si sucuri de legume si fructe proaspete. Prin asta va detoxifiati organismul si il vitaminizati. Ca sfaturi generale, se recomanda sa va incepeti ziua cu un pahar de apa plata, sa nu mancati intre mese si sa includeti miscarea in activitatile zilnice. Consumand cereale, legume si fructe, va asigurati necesarul de glucide, lipide, proteine, aminoacizi, enzime, vitamine, oligoelemente, minerale. Legumele si fructele proaspete sunt bogate in apa si prin asta, mai usor de digerat.
Dupa cum vedeti, totul este o chestiune de informare si alegere, iar alimentatia noastra este unul dintre cele mai importante aspecte ale vietii.

                                                                                                              

Comentariu trimis de :
Maria
Subiectul grasimilor e mai complex decat "consumati astea si nu le consumati pe astea". De exemplu, a recomanda cuiva care are probleme cardio-vasculare sa consume unt in loc de margarina nu e tocmai ok, pentru ca untul are foarte multe grasimi si nu tocmai dintre cele bune, pentru ca sunt animale si astea "pica greu". Comparativ cu untul si grasimile animale sunt mult mai in regula grasimile vegetale din care e facuta margarina.

Comentariu trimis de :
GHITESCU MIRELA
Untul are grasimile naturale calate exact pe necesarul specific organismului. Problema este de cantitate. Cat manaca fiecare din produsul respectiv. Despre margarina insa..... Margarina se obtine chimic prin hidrogenarea uleiurilor nesaturate. Va propun un test. Preparati va rog acasa siropul (crema) pentru salamul de biscuiti. Imparti-ti cantitatea in doua. Topiti in prima jumatate unt si in a doua jumatate margarina. O sa constata-ti ca untul se topeste si confera cremei finete si aroma iar in vasul cu margarina o sa aveti la suprafata o pelicula de ceva alb gretos. Despre arome si finete nici pomeneala.Margarina a fost inventata in timpul celui de al doilea razboi mondial pentru a astupa gurile flamande ale Europei nu pentru a le mentine silueta. Asa ca grasimile vegetale ale margarinei sunt doar materii prime care se transforma in cu totul altceva dupa procesele chimice aferente. Cu respect chimist cosmetolog MIRELA GHITESCU


Adaugati Comentariu:









Ultimele articole


Ultimele stiri


Ultimele comentarii



Ā©2009 . All rights reserved. WebDesign si Gazduire Web de: www.siteuriweb.eu