Acasa     Contul Meu     Contact    
Produse BioCasaImbracaminteHranaIngrijireDiverseArhivaContact.

Se spune ca apreciezi ceva deabia cand nu-l mai ai, fie el obiect, statut social, profesional sau cineva drag. Timpul trece, viata se schimba si ceea ce parea de nagandit se intampla, pur si simplu. Neprevazutul este ceea ce da vietii culoare, ne pune in evidenta sufletul, intretine scanteia din noi.

Iubim, uram, suntem fericiti sau furiosi, frustrati sau impacati, generosi sau meschini…traim!

Conteaza cum? Cel mai mult conteaza,cum!

 

  


Imunitatea din farfurie

Teoretic, a venit toamna. Toata lumea stie ca vremea rece deprima sistemul imunitar si creste riscul inbolnavirilor.
Organismul are mijloacele lui naturale de aparare dar grija noastra le poate creste eficienta.
Una dintre caile cele mai simple si la indemana, este alimentatia.
Avem produse alimentare naturale, in ultimul timp tot mai multe produse bio, care ne cresc sansele de reusita in fata bolilor de sezon.
Am selectat dintre recomandarile specialistilor, pe acelea care se potrivesc cel mai bine ofertei noastre de piata.
Afinele, sunt fructe de padure deosebit de valoroase prin continutul lor in antioxidanti, minerale si vitamine: antocianina, taninuri, vitaminele A, B, C, PP; mai contin zaharuri, fibre, proteine. Se pot consuma proaspete (rezista bine 4-5 zile), uscate, sub forma de suc sau dulceata. Prin continutul lor blocheaza agentii patogeni care ataca sistemul imunitar, fiind foarte bine venite in stari de convalescenta, raceala, gripa.
Ciupercile pot fi gasite in orice sezon. Ele sunt o sursa foarte importanta de proteine vegetale, fibre, aminoacizi, vitamina B, probiotice, fier, zinc si seleniu.
Se consuma atat proaspete (in salate), cat si preparate. Au efect antiviral, antibacterian, anticancerigen (mai ales prin continutul de seleniu) si contribuie la cresterea imunitatii naturale a organismului.
Pepenele este aproape un fruct banal in paleta autohtona, dar valoros. Contine o substanta, glutation (o peptida care are in compozitie cisteina, glicina si acid glutamic), numita si “proteina vietii“¯,cu rol foarte important in stimularea sistemului imunitar (functioneaza ca o coenzima in reactiile de oxidoreducere la nivel celular). Valoarea pepenelui nu se opreste aici, pentru ca el mai contine si vitamine (C, K), minerale si antioxidantii betacaroten si licopen (anticancerigeni). Se consuma crud si este apreciat si pentru efectul detoxifiant; inhiba absorbtia noxelor generate de metale grele, fum de tigara, coloranti alimentari. Este un aliment recomandat in astm, bronsita cronica, emfizem, infectie cu bacteria Helicobacter pylori.
Varza, poate la fel de banala, este o resursa imensa de sanatate. Contine vitaminele A, E si C, antioxidanti naturali foarte importanti, fibre si este singura sursa vegetala de vitaminele B-12 si U. Se consuma cruda, murata sau gatita. Desi am mai vorbit despre ea, alocandu-i un articol separat, va reamintesc faptul ca prin murare valoarea ei creste.
Samburii de migdale se gasesc pe piata romaneasca si e bine sa le dati atentie (vorbesc despre samburi uscati, nu prajiti). Prin continutul lor de vitamine (A, B, K, E), minerale (calciu, magneziu, fier), proteine, fibre alimentare si acizi grasi omega-3, omega-9, ajuta la prevenirea proceselor inflamatorii, a imbatranirii precoce, intaresc sistemul imunitar, reduc atacul radicalilor liberi si scad incidenta cancerului. Se recomanda a se consuma samburii uscati.
Grapefruitul nu este un fruct autohton, dar se gaseste de vanzare tot timpul anului. Trebuie apreciat ca este cea mai importanta sursa de vitamina C si se recomanda consumul proaspat sau sub forma de suc. Ajuta in sanatatea gingiilor, previne procesele inflamatorii, scade febra si regleaza aciditatea gastrica. Pentru ca are actiune de diminuare a efectului unor antibiotice, nu il consumati atunci cand trebuie sa urmati un astfel de tratament.
Usturoiul este un punct de reper atunci cand vorbim despre remedii naturale si sanatate. Contine glucide, saruri de iod, vitaminele A, B, C si aliine (antibiotic natural). Se poate consuma crud sau gatit, ajutand in sanatatea oaselor, raceli, infectii, probleme cardiovasculare. Singura contraindicatie majora este diabetul.
Spanacul proaspat se gaseste si primavara si toamna. El contine acid folic, fier, magneziu, calciu, viatminele B-12 si K, precum si fibre alimentare.
Se poate consuma crud in salate sau gatit (nu trebuie fiert prea mult pentru ca apar oxalati care sunt toxici). Ajuta foarte mult la regenerarea celulara, inlatura anemia, curata tubul digestiv, intareste sistemul imunitar.
Broccoli este un produs care a inceput sa fie cultivat si la noi. Face parte dintre alimentele recomandate de specialisti ca sursa de sanatate. In afara vitaminelor (A, B, C, acid folic), mineralelor (potasiu, calciu, fier, seleniu) se remarca prin prezenta glucozidei sinigrina care inhiba inmultirea celulelor canceroase.


Nu pot afirma ca aceasta lista a alimentelor cu rol important in stimularea sistemului imunitar, este completa. Sunt doar cele pe care le avem la indemana.
Nu neglijati “imunitatea din farfurie“¯! Cu toate greutatile mari si mici, piata romaneasca a inceput sa ofere produse de calitate, produsele bio facandu-si loc in ciuda celor care afirma ca nu sunt decat o gogorita.
Va doresc o toamna frumoasa si multa sanatate!
                          


Adaugati Comentariu:









Ultimele articole


Ultimele stiri


Ultimele comentarii



Ā©2009 . All rights reserved. WebDesign si Gazduire Web de: www.siteuriweb.eu