Acasa     Contul Meu     Contact    
Produse BioCasaImbracaminteHranaIngrijireDiverseArhivaContact.

Se spune ca apreciezi ceva deabia cand nu-l mai ai, fie el obiect, statut social, profesional sau cineva drag. Timpul trece, viata se schimba si ceea ce parea de nagandit se intampla, pur si simplu. Neprevazutul este ceea ce da vietii culoare, ne pune in evidenta sufletul, intretine scanteia din noi.

Iubim, uram, suntem fericiti sau furiosi, frustrati sau impacati, generosi sau meschini…traim!

Conteaza cum? Cel mai mult conteaza,cum!

 

  


Ce aduce primavara?




Reinnoire, am putea spune intr-un singur cuvant. Cui? De cele mai multe ori unui individ obosit, irascibil si lipsit de vlaga, pentru ca asa suntem la sfarsitul iernii. Dupa un stres de cateva luni provocat de conditiile meteo, de alimentatia bogata in proteine si grasimi animale, dar si de prea putina miscare in aer liber, avem nevoie de o schimbare. Rezerva de vitamine nu mai acopera necesarul organismului, s-au acumulat toxine, iar prezenta redusa a luminii naturale ne-a facut apatici si depresivi. Este un motiv suficient sa nu incepeti o cura de slabire acum! In schimb este momentul uneia de detoxifiere. Pentru a putea beneficia de calitatile produselor proaspete de sezon, este nevoie sa facem si curatenie, in noi!
Specialistii ne recomanda sa reducem consumul de fainoase si dulciuri, pe care sa incepem sa le inlocuim tot mai mult cu surse naturale de vitamine. In acest sens ne sunt de folos cerealele cat mai putin prelucrate( fibre, minerale, vitamine, carbohidrati ), mierea, nucile, sfecla rosie, sucuri de fructe si legume facute in casa. Sunt produse bio care va stau la dispozitie in multe magazine si piete, iar daca va uitati cu atentie, veti vedea ca incep sa apara si urzicile, leurda, stevia, untisor, papadie, spanac, ceapa si usturoiul verde, salata, loboda. Acestea sunt mai mult decat alimente si stiti ce vreau sa spun: alimentul este cel mai bun medicament!


“¢    Urzica are un continut mare de saruri minerale( magneziu, potasiu, calciu, nitrati ), vitamine( A, B, C, K ), fibre, care o recomanda ca remediu in anemii, stari de oboseala fizica, stimulant al regenerarii tesuturilor si cicatrizarii ranilor, omoara viermii intestinali si curata sangele de toxine. Este un diuretic si depurativ remarcabil, precum si un tonic general. Pentru ca medicamentul dumneavoastra sa fie si un aliment placut, gasiti retete pe www.gastronomicus.ro
“¢    Spanacul este bogat in fibre, vitamine( A, C, B, E, K ), minerale( mai ales magneziu si fier ) si antioxidanti care previn degenerarea maculara de varsta. Prin continutul sau este un tonic al sistemului imunitar si cardiovascular, detoxifiant al sistemului digestiv, combate anemia si epuizarea nervoasa; este un diuretic natural foarte util in cazul retentiei de apa. Se recomanda precautie in consum in cazul celor bolnavi de hepatita, guta, artrita. Spanacul se poate consuma in salate, crud fiind gustos si aromat sau gatit, dar nu il fierbeti timp indelungat.
“¢    Stevia se consuma gatita ca suport pentru sarmalute, piure sau ciorbe. Am aflat de curand ca in Paraguay, oamenii o folosesc pentru indulcirea ceaiului, ea continand glucozide pe care organismul nu le asimileaza. Chiar influenteaza scaderea nivelului de zahar din sange. In afara gustului bun si a texturii foarte fine in mancare, stevia contribuie la detoxifierea organismului si reglarea tensiunii arteriale. Contine fibre, vitamine( mai ales A si C ) si minerale foarte importante( zinc, potasiu, magneziu, fier ).
“¢    Despre leurda am vorbit deja si va reamintesc faptul ca este un tonic cardiac apreciabil si poate influenta asimilarea grasimilor si absorbtia colesterolului.
“¢    Papadia, consumata in salate sau sub forma de sucuri si ceai, este un excelent drenor hepato-biliar si scade colesterolul.
“¢    Nasturelul si loboda ajuta in vindecarea chisturilor ovariene, mamare si afectiuni dermatologice.
“¢    Untisorul imbunatateste circulatia venoasa, iar salata verde este foarte utila ca drenor hepatic si reechilibrant nervos, ajutand si la un somn linistit.
“¢    Usturoiul si ceapa verde contin fibre alimentare, vitamine, minerale si antioxidanti foarte pretiosi: cuercitina cu rol in combaterea tulburarilor circulatorii si a cancerului si alicina, expectorant, detoxifiant si anticoagulant. Efectele lor pot fi potentate in combinatie cu alte produse proaspete( ex: ceapa, telina, marar- in afectiuni ale pielii ).
Alegandu-va cu grija aceste produse din piata, astfel incat sa va sigurati de calitatea lor de produse bio, cu retetele noaste  de pe www.gastronomicus.ro
si cu sfaturile  pe care le-am selectionat, puteti sa depasiti starea de oboseala de dupa iarna. Se poate intampla sa constatati ca aveti pielea uscata si palida, parul lipsit de stralucire si va cade, ati facut matreata sau va sangereaza gingiile. Si acestea sunt manifestari de hipovitaminoze de sezon. Dieteticienii ne spun sa nu adoptam un regim vegetarian primavara, ci sa consumam carne de 3-4 ori pe saptamana, avand mare nevoie acum de proteina animala si complexul B. Este necesar, tot acum, sa reducem drastic consumul de alcool( impiedica absorbtia vitaminei A ) si dulciuri.
Din regimul alimentar pe care il adoptam, avem mare nevoie de vitamine si enzime, care impreuna genereaza reactiile biochimice din celule si tesuturi.
 Foarte importante sunt vitaminele A, C si E si seleniul, care au rol antioxidant.
Vitamina A( betacarotenul ) influenteaza rezistenta la infectii, calitatea vederii, formarea si cresterea oaselor. Se gaseste si in morcovi, cartofi, dovleac, caise, mango, papaya, dar si in spanac si broccoli.
Vitamina C previne infectiile, ajuta la absorbtia fierului, la producerea colagenului, sinteza unor hormoni care regleaza metabolismul si temperatura corpului. Este continuta in portocale, grapefruit, kiwi, ardei verzi, varza( proaspata si murata! ), broccoli, cartofi, rosii.
Vitamina E aduce mari beneficii sistemului imunitar. O gasiti in germenii de grau, avocado, alune, nuci, masline, ulei de masline, de soia, de floarea soarelui.

Seleniul potenteaza actiunea vitaminei E; se gaseste in nuci, ciuperci, fructe de mare, peste.
Programul alimentar pe care ni-l facem primavara e bine sa contina uleiuri presate la rece pentru salate, nuci, stafide, smochine, curmale. Sunt de evitat carnea grasa, mezelurile, afumaturile, prajelile si conservele, la fel ca si painea alba, produsele de patiserie si toate cele care contin aditivi alimentari. Este foarte bine daca o zi pe saptamana, vom consuma “hrana vie“¯, adica legume si fructe proaspete ca atare sau suc. Si sa nu uitam apa sau infuziile din plante.
In dieta dumneavoastra de primavara introduceti si castravetii si capsunile, dar produsele bio, daca se poate!
Sa aveti o primavara frumoasa!


Comentariu trimis de :
MD
"Reannoire"??? poate "reinnoire" http://dexonline.ro/definitie/Reinnoire

Comentariu trimis de :
RASPUNS
Multumesc, Mihaela! Am corectat.


Adaugati Comentariu:









Ultimele articole


Ultimele stiri


Ultimele comentarii



Ā©2009 . All rights reserved. WebDesign si Gazduire Web de: www.siteuriweb.eu